Dijital Pazarlama Analizi
Dijital pazarlama analizi, işletmenizin satış ekibi için potansiyel müşteriler oluşturmada bir dijital pazarlama stratejisi belirlemesini sağlayacak veriler ve bilgiler üretir.
Pazarlama Analizi : İşletmeniz için Neler Sunar?
Dijital Pazarlama analizi, direkt hedef kitlenize hitap eden, işletmenizi rakiplerinizden ayıran ve yeni satışlar elde etmenizi sağlayan çevrimiçi bir varlığın başlangıç noktasıdır.
Analiz tamamlandığında, başarılı bir dijital pazarlama stratejisi geliştirmeye hazır olacaksınız.
Birinci Adım : Fırsatlar
Dijital pazarlama, stratejimizin temelidir. İşletmeniz hedef kitlesini ve hedeflerini belirlerken bu iş fırsatlarını göz önünde buldurur. İş fırsatlarınızı tanımlamak, pazarlama stratejinizi belirlerken izlediğimiz yolların doğru olup olmadığı konusunda bize yardımcı olabilir.
İkinci Adım: Hedef Kitle
Dijital pazarlama stratejinizin en önemli kriteri hedef kitlenizdir. Ürün ve hizmetlerinizi doğru kişi veya kişilere sunmanız potansiyel satışlarınızda artış sağlayacaktır.
Yapılan analize dayanarak, ideal müşterinizin nerede ne aradıklarını, çevrimiçi ürün ve hizmetleriniz hakkında hangi platformda nasıl konuştuklarını tanımlayabilirsiniz. Böylece, analizler ile potansiyel müşterilerinize nasıl ulaşabileceğinizi ve yapılan olumsuz yorumlar hakkında önlem almanızı ve tabi ki ilgi alanlarını satışa dönüştürmek için yeni stratejiler belirleyebilirsiniz.
Üçüncü Adım: Sektörel Anahtar Kelimeler
Sektörünüzü anlamak, hedef kitlenize doğrudan ulaşmanızı sağlayacaktır. Anahtar kelimeler ile web sitenizi arama motorlarında öne çıkmasınız sağlayabilirsiniz. Ürün ve hizmetleriniz ile ilgili anahtar kelime ile organik arama sonuçlarında üst sıralarda çıkabileceğiniz gibi rekabetin yüksek olduğu sektörel anahtar kelimelerde ise arama motoru reklamcılığı ile rakiplerinizin önünde çıkabilir. Potansiyel müşterilerinize onlardan önce ulaşabilirsiniz.
Dördüncü Adım: Doğrudan ve Dolaylı Rekabet
Ne yaptığınızı bilmiyorsanız diğer işletmeler ile rekabet kuramazsınız. Doğrudan rekabet kurduğunuz işletmelere ve seçtiğiniz anahtar kelimeler için arama motoru sonuçlarında ilk sıralarda yer alan işletmeleri inceleyeceğiniz.
Rekabetinizde dijital stratejiler belirleyip, daha iyi olacağınız fırsatları tespit edeceğiniz. Böylelikle rakiplerinizden bir adım önde olacaksınız
Beşinci Adım: Pazarlama Reçetesi
Yapılan pazarlama analizi tamamlandığında, pazarlama faaliyetlerinizin türlerini ve önceliklerini belirleyebilir, sizlere ileriye dönük bir dizi öneride bulunabiliriz.
Bizimle çalışmayı seçerseniz, tüm dijital pazarlama uygulamalarını bu analizler baz alınarak yeni kararlar almanıza yardımcı oluruz. Eğer bizimle çalışmak istemezseniz dahi size sunacağımız analiz raporları ile kendiniz veya başka firmalar ile bu analizler dahilinde yeni kararlar alabilirsiniz.